Saturday, February 18, 2012

Speed bumps!


Tonight I feel like talking about success and failures. I hope that by writing about it, I can not only help myself, but motivate you as well. I'm not too ecstatic about life today. But its okay, its called a speed bump, I believe with determination and perseverance, someday I will earn my fair share of success. Here's a picture I got of google. 

Endure a little bit longer and don't ever give up

JANGAN PUTUS ASA!!! Gagal itu Kejayaan yang Tertunda

"Janganlah putus asa di dalam meraih rahmat Allah" - Surah Yusuf, Ayat 87

Rahmat Allah begitu luas dan banyak. Kegagalan hanyalah untuk membuat kita lebih bijaksana dalam menghadapi pelbagai kemungkinan dalam hidup. Manusia tanpa kegagalan tidak akan dapat menjadi dewasa, manja dan cepat berpatah arang apabila menghadapi sedikit kesulitan. Kegagalan dapat menyedarkan manusia, bahawa di dunia ini tidak semua yang terjadi, sesuai dengan kehendak kita. Banyak yang terjadi di luar dugaa dan tidak disangka-sangka. Kekuatan manusia tidak akan muncil apabila tidak di gali dengan sebuah kegagalan. 

"Kegagalan adalah batu asahan kehidupan, setiap puncak kerjaya di capai dengan jalan mengatasi kesulitan-kesulitan. Orang-orang yang berhasil adalah mereka yang bercita-cita dan mempunyai daya kemahuan untuk mengembangkan diri sendiri. Mereka itu tidak banyak jumlahnya dan selamanya begitu. Kegagalan adalah hal yang biasa, kejayaan adalah luar biasa"
- DJ. Schwartz

Taken from: 99 Quantum Working: Sebuah Ledakan Energi Dari Menata Etos Kerja, Ichsanuddin K. 

Sesungguhnya setelah Kesulitan ada Kemudahan. 

Know that there's always that beautiful rainbow and sunshine after the rain. And I'll be waiting for that sunshine to shine on me. 





ALLAH perintahkan malaikat menurunkan ujian ke atas hambaNYA kerana ALLAH rindu untuk mendengar rintihan hambaNYA itu.

No comments:

Post a Comment